Предавачи
Малиша Пушоња
Директор, МВП Вркшоп; Менаџмент Партнер, Етик42
Малиша је партнер и менаџер у Етик42, где помаже оснивачима стартапа у процесу постављања техничких основа, као и са технолошком стратегијом, архитектуром и принципима и управљању технолошким дугом.
Каријеру је започео као асистент на Факултету за компјутерске науке, на курсу Генетички алгоритми. Наставио је да ради на развоју различитих мањих плагинова (Вордпрес, Јава), док је писао своју докторску дисертацију у области Филозофије компјутерских наука.
2016. Малиша је постао ФулСтек ментор на инжењерским пројектима у ДеванаЛабс. Касније, као главни инжењер за истраживање и развој, Малиша је направио Лемон е-маил - први енкриптовани и децентрализовани е-маил сервис, користећи Етеријум и ИПФС децентрализоване платформе.
Пре оснивања Етик42, Малиша је био ЦТО и суоснивач МВП Вркшопа, једног од европских пионира у развоју блокчејн производа, где је лично радио на водећим пројектима у том домену. Малиша је 2018. именован за Ернст-Јанг предузетника године.
Воли да смишља називе за неименоване ствари.
Изгледа да веб3 не ваља
Ово предавање истражује изазове и недостатке који су довели до недовољног успеха унутар екосистема веб3. Упркос иновативном приступу и обећању о децентрализацији интернета, веб3 се суочава са значајним препрекама које ометају његов раст и испуњење основне тезе. Предавање ће обрадити аргумент зашто веб3 има потенцијалан језгровит проблем да успе, пролазећи кроз тезу да веб3 жели да доње делове технолошког стека учини дебелим/богатим, док истовремено апликације тањим/зависнијим од доњих нивоа.
Петар Донић
Директор стратегије и развоја пословања, Деверсити
Петар се бави ИТ предузетништвом од своје 17. године. Непосредно пре уписивања ЕТА-а, у претходних 14 година је имао 3 неуспела стартапа, али и два успешна изласка. Садашња компанија, у којој је партнер, је резултат успешне аквизиције једне од компанија коју је основао и водио.
Тренутно у Деверсити, компанији која се бави услугама развоја дигиталних производа, води развој пословања и стратегије фирме, са амбицијом да Деверсити направи успешан производ од своје експертизе и услуге у домену лојалности у посвећености потрошача.
Осим тога, Петар се бави и темама дигитализације и дигиталне трансформације, где је један од најмлађих сертификованих консултатана за ДТ у овом делу Европе.
Аутсорсинг је мртав - време је да се посветимо својим муштеријама
Као и већина неразвијених тржишта, кренули смо скромно, кладећи се на наш главни адут - наше људе и наше инжењерско знање. Проналазили смо утеху, понос и задовољство у чињеници да умемо да направимо ствари које се од нас захтевају, које нам поручује клијент. Постали смо много добри у томе и наставили смо да дижемо лествицу и нормално, тражили више за себе. У замци иноваторове дилеме, наставили смо да инсистирамо на ономе што је до тада добро функционисало - Зашто бисмо мењали модел који нам доноси велико економско благостање и добар живот? Али свет се променио брже од нас и сада смо на раскрсници - да ли настављамо да добро радимо за друге или ћемо се одважити да слично, исто или боље радимо за себе и правимо глобалне производе. Шта нас кочи осим нас самих?
Владимир Јелић
Оснивач, Бенефити
Након преко 12 година проведених у аутсорсинг компанији, одлучујем да се опробам у предузетништву и покрећем Serbian.Tech организацију која стоји иза Београдске Гугл девелоперс групе, Прве Лего Лиге Србије и других технолошких заједница и догађаја. Тренутно је као оснивач фокусиран на развој платформе Бенефити која дигитализује процес пружања корпоративних бенефиција запосленима.
Игре глади: Борба за ХР буџет
Покретање стартапа је изазовно. А шта ако све то зачинимо покретањем стартапа у време цовид19, праћено кризом рата и рецесије на глобалном нивоу? На овој сесији ћете сазнати како је изгледао пут покретања стартапа Бенефити од истраживања тржишта до проналаска паметног новца и затварања две рунде инвестиција, до тешког периода закључаних ХР буџета, глобалне и локалне рецесије и изазова са којима се суочава један стартап.
Невена Станковић
Сениор регрутер, Фишинг Букер
На позицији Сениор регрутера активно се бави запошљавањем вредних и квалитетних колега. Већ низ година је у ИТ регрутацији и ужива у комуникацији и сарадњи са кандидатама. Активно развија и мења процесе унутар компаније, ради на обучавању тимова за запошљавање и труди се да увек обезбеди квалитетан и користан фидбек свим кандидатима.
Транспарентност зарада у ИТ-у
Колико смо транспарентни као заједница показало је и истраживање плата које је Фишинг Букер спровео крајем прошле године. Невена ће поделити с нама како су дошли на идеју да се баве овим и како је то заиста изгледало. Поред тога, испричаће нам о главним закључцима до којих су дошли и изазовима са којима су се суочавали током овог истраживања.
Милош Белчевић
Менаџер производа, Топ Тал
Милош је сениор менаџер производа, са богатим искуством у покретању, изградњи и расту разноликих дигиталних производа у различитим индустријама. Допринео је успеху разноврсних организација, од стартапа финансираних из МИТ-а, преко великих међународних коропорација. Написао је књигу о примени филозофије менаџмента производа на лични живот _Изгради свој пут, _говорио је на бројним међународним догађајима и конференцијама, укључујући и ТЕД-икс.
Менаџмент живота
У пословном контексту, сви користимо неки од познатих оквира, алата и менталних модела како бисмо били ефикаснији. Трудимо се да исправно приоротизујемо и извучемо највећу вредност, тестирамо и експериментишемо, меримо и пратимо, агилни смо…. Али изгледа да тај део нашег мозга слабо врши трансфер знања на лични живот. На овом предавању, истражићемо како како се алати и оквири менаџмента производа могу употребити на ваш живот, а Милош ће поделити знање и искуство како из личног тако и из пословног контекста, а и релевантних истраживања.
Кристина Јанковић Обућина
Извршна менаџерка, Српска гејминг асоцијација
Кристина Јанковић Обућина, извршна менаџерка СГА (Српске гејминг асоцијације); Задужена за односе са члановима, изградњу екосистема, програме, као и догађаје и иницијативе, Крис је ту да умрежи релевантне стејкхолдере и пружи информације о растућем гејминг екосистему Србије. Са јаким залеђем у новинарству, комуникацијама, вођењу пројеката и десетинама трофеја на ПС4 профилу, увек је расположена да прича о гејмингу и пронађе начин да подржи младе креативце и нове пројекте. Са СГА је готово од самог оснивања, где посвећено ради на развијању домаће гејминг индустрије и видљивости наших тимова, компанија и игара локално, али и глобално.
Шта имају заједничко Кратос, споменик на Космају и кликери? Све о домаћој гејминг индустрији;
Развој видео игара је индустрија која у Србији постоји већ више од деценију. Сваки април доноси нам најновије податке кроз годишњи извештај СГА (број запослених, приходи, објављене игре...) а кладимо се да сте на телефону или Сонију играли неке игре, а нисте ни знали да су на њима радили домаћи тимови. Зато ћемо проћи кроз најновије истраживање о домаћем гејминг екосистему, а причаћемо и о најуспешнијим играма и технологијама из Београда, Новог Сада, Ниша и шире. Ту смо и да разбијемо добре старе митове попут "овде се само ради аутсорсинг" и "гејминг је мушка индустрија". Понесите и питања, ту смо да све појаснимо.
Бојан Петковић
Директор за истраживање и развој, Медорион
Бојан је рођен у Београду 1979. После предивног детињства и турбулентних деведесетих сели се за Израел 2000 године, и напушта ЕТФ, где је почео прву годину. У Израелу је дипломирао компјутерске науке и започео каријеру у малом стартапу 2005. године. Већ после годину дана се прикључује много већој фирми ПилатМедиа, где врло брзо напредује. После 7 годна прикључује се фирми Најс, где је радио на прозводу за препознавање осумњиченог лица на видео материјалу уз помоћ ручно исцртаног модела. Следећи изазов је био рад на новом начину аутентикације за моблилне телефоне. 2017 се придружује Медорион стартапу где гради све од нуле.
Стартап из угла првог програмера
Од Бојана ћемо чути колико је израелски стартап екосистем значајан за покретање нових фирми и пројеката, како је изгледало покретање посла, стицање првих клијената, вртоглав раст, те борба са короном и осталим недаћама. Компаративна анализа целог тог процеса у Србији од кад се вратио (овог пута, надамо се, без нових смртоносних вируса) ће нам дати нови поглед на врло оптимистичну визију будућности коју Бојан има.
Иван Ђорђевић
Менаџер истраживања корисничког искуства, Јунајтед Клауд
Психолог и психотерапеут кога је интересовање за дигитални свет одвело на пут у ју-екс. Дубоко верује да се најбољи производи стварају у мултидисциплинарним тимовима који искораче из сопственог погледа на свет и ставе се у ципеле будућих корисника. Свакодневно ради на томе да разуме и хуманизује искуства која имамо са апликацијама, сајтовима, и свим другим дигиталним производима. Након вишегодишњег рада као фриленс консултант, тренутно успоставља тим за истраживање корисничког искуства у Јунајтед Клауду.
Како да останете мирни и учите од корисника
Шта ако би сваки дизајнер, продукт менаџер, и оснивач имали на располагању најбоље стручне консултанте с којима се могу посаветовати пре доношења важних одлука у вези с производом који развијају? Експерти који су нам увек на располагању су наши корисници, а максималну вредност из њиховог фидбека добијамо када постоји добро интегрисан тим за корисничко искуство који учествује у развоју производа у свим његовим фазама. Ако су вам истраживања у овом домену одувек деловала као добра идеја, али нисте сигурни како бисте им приступили или спровели, нити како бисте утврдили шта су добре праксе а шта не, можете почети од овог предавања. Поред знања о основним начелима квалитетног ју-екс истраживања, Иван ће поделити са вама како у пракси изгледа укључивање истраживања у процес дизајна и шта се добија овом синергијом на примеру скорашњег пројекта из Јунајтед Клауда.
Миа Попић
Директорка, Синергија центар
Директорка Синергија центра, докторка психолошких наука, психотерапеуткиња и бизнис психолошкиња. Докторирала је у области женског лидерства.
У свему што ради користи синергију знања из коучинг психологије, психотерапије и агилног учења и зато се њен центар зове баш тако – Синергија.
Сарађивала је са много компанија и помагала људима да се осете боље у својој кожи, да се охрабре и упусте у наредно поглавље свог живота и каријере. Води међународно признате едукације из коучинга, на којима многи појединци уче више о коучинг психологији и примењују је у својој пракси.
Припремала је људе на водећим функцијама појединих компанија за јавне говоре. У тој области се специјализовала за психологију јавног наступа и ужива у ширењу тих знања.
Чланица је Друштва психолога, Удружења друштава психотерапеута Србије и Интернационалног удружења за коучинг психологију у Лондону.
Шта нас је Гугл научио о врхунским тимовима?
Већина организација тежи да запосли топ перформере и креира тимску атмосферу у којој ће појединци моћи да дају врхунске резултате. Да би тако нешто било могуће, неопходно је да организација негује психолошку безбедност - атмосферу у којој је сваки глас добродошао, а људи се не плаше непријатних и изазовних разговора. Психолошка безбедност је тајни састојак тимске динамике у којој сваки члан може отворено да прича о грешкама, да фидбек али га и спремно прихвати. Гугл је 5 година истраживао како да креира врхунску тимску динамику, а одговор је пронашао управо у грађењу психолошке безбедности.
Колегијум подкаст
Хипкон Лајт Уживо Издање
Добродошли на Колегијум. Подкаст у којем окупљамо бизнис лидере да причамо о реалним проблемима у послу и предузетништву како бисмо покушали да од њих нешто и научимо. Два стална домаћина и два госта дискутују отворено и без устезања на актуелне теме из света предузетништва, технологије, медија и културе. Уз то се пуно прозивају међусобно.
Домаћини:
Немања Чедомировић и Горан Јанкулоски
Гости:
Милош Ђекић
Милош је прошао пут од студентског лидера, кроз улоге програмера, консултанта, дигиталног продуцента, оснивача заједница и компанија, руководиоца инжењеринга и операција до продукт менаџмент лидера у компанији ПСПДФКит где мења свет докумената. Његова шарена каријера састоји се од неколико неуспешних пројеката, једног успешног стартапа, мноштва задовољних кијената, сарадника, ментора и ученика.
Данас је привилегован зато што је његов посао, поред васпитавања троје деце, креирање изузетних вредности и искустава кроз софтвер и дигитални садржај.
Милан Бјелоглав
Милан се бави развојем софтвера (тј. програмирањем) од основне школе. Завршио је Математичку гимназију па затим ФОН, идеална окружења да паралелно развија каријеру, академско знање и мрежу квалитетних људи. Поносан је на то што је у својој каријери, а поготово у САП-у, могао брзо да савлада и техничке и пословне домене онога на чему ради. Водио је развој и имплементације система за највећа осигурања и банке у Европи и Америци испред САП-а, а затим и домаћи софтверски бренд ЦБС Системс са другаром из клупе из математичке, Борисом. Данас имају тим ентузијаста из софтверског и света података и решвају клијентима многе изазове у напредним анализима података и аутоматизацијама процеса. Са сваким пројектом труде се да додају вредност својим клијентима и то траје већ пуних 17 година. Поред тога, са супругом која је дошла из Бразила (преко Немачке, где их је такође САП спојио) чека дете број 4 али и 5!
Када ће вештачка интелигенција заменити све програмере?
Прошло је сада већ неко време привикавања на АИ алате и шта све они нуде. Да ли смо дошли до закључка да ће АИ заменити програмере? Ако да, када и зашто? Да бисмо одговорили на ово питање у овој епизоди позвали смо АИ експерте који на свакодневном нивоу користе све нове алате. Не делује нам да су замењени 😊. Или можда ми данас причамо са њима а то су заправо АИ машине, а ово је њихова интерпретација у стварном животу!?